Ci sono le correnti di pensiero, ci sono le tendenze della moda e poi ci sono le idee geniali che casualmente vengono a molti contemporaneamente.
Ora per esempio c'è l'onda che potremmo definire del "doppio senso". Dai, sfruttiamo il dizionario dei sinonimi, le omonimie, gli spostamenti di senso, insomma: dilettiamoci con la lingua italiana!
Ecco Unicredit, con una Brugiata classica, più un pizzico di Instagram, un tocco vintage e un concept felice, anche se non proprio originalissimo. L'agenzia è Publicis, la direzione creativa del duo Bertelli-Boccassini, e la casa di produzione è NCN per la regia, appunto, di Federico Brugia.
There are currents of thoughts, and thought trends and then there are brilliant ideas that somehow a number of people come up with at the very same time.
We are now experiencing a trend that we could call "of the double entendres". Let's use synonyms, homonymies, sense shifts, in other words: let's play with our rich language!
And here comes Unicredit with a nice vignette commercial, directed by Federico Brugia
who's adding a bit of Instagram and a bit of vintage look to the nice -though not very original- concept. The agency is Publicis, creative directors are Bertelli and Boccassini, and the spot is produced by NCN.
There are currents of thoughts, and thought trends and then there are brilliant ideas that somehow a number of people come up with at the very same time.
We are now experiencing a trend that we could call "of the double entendres". Let's use synonyms, homonymies, sense shifts, in other words: let's play with our rich language!
And here comes Unicredit with a nice vignette commercial, directed by Federico Brugia
who's adding a bit of Instagram and a bit of vintage look to the nice -though not very original- concept. The agency is Publicis, creative directors are Bertelli and Boccassini, and the spot is produced by NCN.
Qualche tempo fa era stata la volta di Ferrarelle: sfigata, sopra le righe, o decisamente cool? (riassumendo e traducendo in parole mangerecce).
La campagna è stata realizzata da United1861 dopo controversa gara di cui si è parlato in lungo e in largo: la direzione creativa è del duo Rozzi-Battaglia e lo spot è stato realizzato da (h)films (prima di spirare definitivamente), per la regia di David Lodge.
A few months ago it's been Ferrarelle: "sad, over the top, or just cool"? (they used the testimonial Gigi Buffon -goal keeper of the national team- and the word "portiere" in its three different meanings: door keeper, porter, and goal keeper)
The campaign was created by United1861, after a controverse pitch: creative directors are Rozzi and Battaglia, and the film was directed by David Lodge and produced by (h)films.
Nessun commento:
Posta un commento