Giusto per non dare l'impressione di essere esterofile, proprio nel momento in cui ci ergiamo a paladine della Lingua Italiana (con la maiuscola), ci teniamo a segnalare due spot italiani, recentissimi, in cui il copy la fa da padrone.
Le due agenzie in questione stanno producendo un sacco di film, chissà se la questione è meritocratica o conseguenza dei soliti giochi di potere. Per ora ci congediamo dalla trascorsa settimana propendendo per la prima ipotesi, e vi auguriamo un ottimo week end e un buon inizio della prossima settimana.
Gli "Imperdibili Week End"
di Ikea, agenzia Auge, citano il discorso di Al Pacino in "Ogni maledetta domenica", che trasportato in questo contesto casalingo, suscita un effetto
comico molto fine, all'inglese. Bello. Vale la pena citare la direzione
creativa: Federica Ariagno e Giorgio Natale, l'art director: Williams
Tattoli, e, last but not least, il copywriter: Niccolò Bossi (non
parente, a proposito del discorso di prima). La
regia dello spot è di Igor Borghi e il pregevolissimo doppiaggio, degno
delle vette cinematografiche cui il film è ispirato, è a cura di
Screenplay.
We don't mean to give the impression to be xenophile, in the very moment we are championing the cause of Italian Language (the capitol letter is not a typo). Therefore we are going to post a couple of recent Italian commercials strongly based on their copywrite.
We don't mean to give the impression to be xenophile, in the very moment we are championing the cause of Italian Language (the capitol letter is not a typo). Therefore we are going to post a couple of recent Italian commercials strongly based on their copywrite.
These
two agencies are producing a lot of films and we couldn't help but
wonder: is this because they're really talented, or because of the good
old power games we're all sadly used to? We choose to stick to the first
supposition as we leave this week behind and we whish you the best week
end and a nice start of the upcoming week.
Ikea "Crazy Week Ends", by Auge agency, is a quote of the famous Al Pacino's speech of "Any Given Sunday" that turns out to be very funny in this domestic context, very British. Very nice. Creative directors: Federica Ariagno and Giorgio Natale, art director: Williams Tattoli and, last but not least, copywriter: Niccolò Bossi. The film is directed by Igor Borghi.
Ikea "Crazy Week Ends", by Auge agency, is a quote of the famous Al Pacino's speech of "Any Given Sunday" that turns out to be very funny in this domestic context, very British. Very nice. Creative directors: Federica Ariagno and Giorgio Natale, art director: Williams Tattoli and, last but not least, copywriter: Niccolò Bossi. The film is directed by Igor Borghi.
Freddy "Loading Signal" è invece un'operazione piuttosto sofisticata e molto molto bella, godetevela. La direzione creativa è di Federico Pepe e Stefania Siani, l'art director è Nicola Cellemme e il copywriter è Andrea Fagiolari. Lo spot è stato realizzato da Abstract Groove.
Freddy "Loading Signal" is a sophisticated film, very very nice, enjoy it. Creative directors are Federico Pepe and Stefania Siani, the art director is Nicola Cellemme and copywriter is Andrea Fagiolari. The film was produced by Abstract Groove.
Nessun commento:
Posta un commento